Разни

Гейпрайд Q&A

25.06.2015

Ако този пост е в подкрепа на прайда, защо ми е да чета заучени клишета, повтаряни от обратните и от хора, клеймени като толерасти в медиите?

Съгласна, да започнем с нещо различно, нещо съвсем лично. Аз съм хетеросексуална и подкрепям прайда – и като цели, и като изразно средство. Това е последният отговор от поста, който написах. Имах силна и в началото неосъзната нужда някъде в текста непременно да вмъкна, че съм хетеросексуална. Изпитвах неудобство, че подкрепата ми ще накара хора, които не ме познават, да помислят, че съм лесбийка. Това не е нормално, не е редно. Никога не е било, а в 21-и век е скандално. Ако хипотетичните обществените нагласи, вербален тормоз и подигравки смущават мен, какво означава това за хората, които се сблъскват с предразсъдъци, дискриминация и реч на омраза (минимум) не веднъж в годината, а всеки ден от съзнателния си живот?

Ако твърдите, че нямате “нищо против гейовете”, но държите да се разграничите от тях, каква е истинската причина? Бихте ли потърсили семенцето, от което никне неудобството ви? И не е ли време вече всички да се чувстваме добре, комфортно и щастливо, поотделно и заедно, независимо от различията си.

Може ли изобщо да обясните в какво пък са толкова нарушени правата на гейовете?


Може. Правото на брак, осиновяване на дете, наследяване на починал партньор, взимане на медицински решения за партньор и дете, правото на живот без страх от посегателство, правото на живот и просперитет, без да използват част от идентичността им за политическа любовна игра с изключително ограничен електорат.

Защо държат да ни демонстрират сексуалността си по този начин?

Може би, за да подчертаят факта, че се чувстват спокойни да дават израз на сексуалността си свободно, само когато ги пази полиция, а през останалото време с всеки мимолетен жест на нежност към партньора си рискуват да бъдат нападнати, обидени, нагрубени, бити, бити до смърт.

Защо вместо този парад не се организира празник на Любовта и Ценностите?

Защото, съдейки по коментарите в новинарски сайтове и социални мрежи, има дефицит и на двете.

А как ще обясните, че именити българи са се обявили против прайда?

Атаката против прайда тази година е толкова политически синхронизирана, че плаши. Почти всички участници са свързани с медиите на Пеевски  (трети пост надолу) и про-националистически партии като Атака и ПФ. ДС-Църквата няма и да я коментирам. Православието ще влезе в 21 век, когато католицизмът изпрати мисионери-полуроботи на Марс. Вили Лилков, евентуалният кандидат кмет на РБ за София, обаче заслужава внимание. Може да е сигурен, че го получи.

Защо ме занимавате с това изобщо? Това изобщо не ме засяга!

Защото няма по-илюзорно усещане от силата и комфорта, които дава принадлежността към мнозинството. Днес имаш работа, жена и две деца, част си от масово одобреното статукво. Утре си безработен и едното ти дете се оказва пребит до смърт гей. Защото всекидневно разчитаме на емпатията и разбирането на околните за проблемите в живота си и смятаме, че хората (като човеци) и обществото (като ценностите, които споделяме) са длъжни да ни дадат това разбиране и емпатия. И когато се появят други хора с други проблеми, дори да не ги разбираме, ние по същия начин сме длъжни да спрем да говорим и да излезнем от егоцентричния си кръгозор. След което да се замислим ще сме щастливи ли, ако нямаме право да се оженим/омъжим за любовта на живота си и да създадем семейство. Или какво значи да живеем непрекъснато в страх – от обикновените психопати в парковете, до социопатично популистки политици, които ще намерят хиляди начини да ни унизят и наранят за своя собствена извратена изгода. Без значение, че не ни познават. Без значение, че с данъците си им плащаме заплатите.

Mihail-Stoyanov

Михаил Стоянов, студент по медицина, беше пребит до смърт през 2008 година в Борисовата градина от две момчета, които „прочиствали” парка от гейове.

И не на последно място, защото ще е полезно за здравето ни и това на семействата и децата ни. Да, точно така – изграждането на непоносимост към липсата на равнопоставеност в едно общество гарантира по-малко насилие над различието, по-малко престъпления от омраза, по-малко истории като тази на Михаил.

И все пак, не разбрах, защо трябва да се парадира толкова демонстративно?

Жена ли сте? Имате ли право да гласувате? Запознайте се със суфражетките, които започват да воюват за правото да гласуват и да бъдат равноправна част от обществото преди малко повече от 100 години. Кампанията срещу тях? Сходна на тази срещу ЛГБТИ хората днес. Основното им изразно средство – паради и мирни протести. Как са ги наричали? Неморални, скандални, позорни.

beware1

Суфражетка, началото на миналия век.

Протестирали са, стачкували са, парадирали са с исканията си, устояли са, победили са. От днешна гледна точка това неправилно ли ви се струва?

Но…

Атака към ЛГБТИ. Чака гласуване в парламента. България, 2015 г.

Атака към ЛГБТИ. Чака гласуване в парламента. България, 2015 г.

 

Имам още един въпрос…

Елате на прайда в събота, задайте го на хората там. Отворете съзнанието си и моля ви, моля ви, моля ви, спрете да слушате именитите българи.

Благодаря!

Повече от същото

25 коментара

  • Reply Само питам 25.06.2015 at 22:54

    Искам само да питам: ако организирам хетеросексуален парад, ще бъде ли дискриминационно? Ако да, това защо не е такова? Ако не, защо се набляга на думата “гей” в наименованието? Ако е гей парад, а аз не съм такъв, мога ли да се включа и ако мога, тогава защо е “гей” парад? Ако не мога – това го прави дискриминиращ, а това е дори наказуемо. Въпросите ми са наистина сериозни и питам не защото имам нещо против гейовете, напротив, дори имам приятели, но ми писна от това дискриминационно парадиране от хора, който уж се борят против тяхното дискриминиране. А нямам против и да говоря неанонимно, но само ако видя смислени отговори тук. Благодаря.

    • Reply Росица 25.06.2015 at 23:51

      Здравейте, вие в качеството си на хетеросексуален на каква дискриминация сте подложен? Не можете да се ожените (в следствие на което да осиновите дете, да посетите съпругата си в болница, да наследите общо имущество), чувствате се физически застрашен заради сексуалната си ориентация, обиждан сте, нагрубяван сте? Законът не ви гарантира базисни човешки права? Ако бъдете пребит до смърт, защото сте хетеросексуален, извършителите ще бъдат съдени за убийство по хулигански подбуди и ще получат 5-10 години? Разбирате ли, прайдът не е, за да излезнат някакви хора и да парадират със сексуалността си. Прайдът е средство те да извоюват права, които вие имате, а от които те са лишени, само и единствено защото са се родили с различна от вашата сексуалност.
      В този смисъл, дори ако организирате хетеропарад, за какво ще се бори той, неговата кауза за по-добър и справедлив живот каква ще е?

    • Reply Росица 25.06.2015 at 23:58

      А защо е гей *прайд* (от pride – гордост, защото това е начинът лгбти хората да кажат, че им е писнало да им втълпяват, че трябва да се срамуват от сексуалността си), ще продължи да е гей, дори и ако го посетите, защото името му се отнася до целта, не до участниците в него. Много хетеросексуални хора посещават прайда, за да подкрепят каузата, свои роднини и приятели.

    • Reply Само казвам, аз какво мисля 26.06.2015 at 00:50

      Думата ”гей” означава радостен, весел, цветен, затова я има в наименованието, и затова може без задръжки да се включите във фестивалното събитие и да се забавлявате.

    • Reply Гергин Борисов 26.06.2015 at 00:51

      Това име се налага от медиите, защото е примамка за кликове. Събитието се казва Sofia Pride и подобно на много други прайдове, и в София редом с LGBTI хората шестват много хетеросексуални. Все пак да не забравяме, че специално за World Pride 2010 бе създадено и знамето на хетеросексуалния прайд, което миналата година се вя и в София. Ама това медиите не го показват, защото Ганьо трябва да е предварително ядосан, идвайки на страничката.

  • Reply rozovikiloti 26.06.2015 at 01:35

    САМО ПИТАМ, първо бих искала да отбележа, че едно нещо се прави, ако има смисъл от него. в светлината на това каква НУЖДА има от хетеро парад? можете да направите парад/митинг/манифестация/протест (или както там Ви харесва да го наречете) за цените на тока, за или против АЕЦ Белене, за или против настоящото правителство. все неща, които има причина да бъдат поставяни на обществено разискване, поради проблеми и неуредици. Вие, собствено и лично, какви проблеми имате, произтичащи от хетеросексуалността си?
    ако се включите в гей “парад” това нито ще направи Вас внезапно гей, нито ще направи въпросното събиране хетеро. целта на прайда е осигуряването на сходни права, не converting или получаване на някакви митични, неземни и невиждани от простия хетеро човечец облаги
    и защо постоянно се бъркат тези думи – парад и прайд, само защото звучат сходно или?

    п.п. бих искала да отбележа, че съм хетеросексуална и то не защото би ме било срам да бъда гей (слава на всички богове никой от близките и средата ми няма да ме съди за личния ми избор), а защото често ставам свидетел на нападки от типа “то тия гейчета ако не се защитят един друг, то кой”. крайно време е хората да проумеят, че толерантността е важна за хората, които не са обект на тормоз също толкова, колкото и за тормозените. и дори да оставим настрана чисто човешките, морални и етични ценности, които се предполага хората да притежават, мисълта че липсата на разбиране, орязването на правата и отсъствието на търпимост, може да Ви се случи всеки един момент, би трябвало доста да ви тревожи.

  • Reply Питащият 26.06.2015 at 08:45

    “Правото на брак, осиновяване на дете, наследяване на починал партньор, взимане на медицински решения за партньор и дете, правото на живот без страх от посегателство, правото на живот и просперитет, без да използват част от идентичността им за политическа любовна игра с изключително ограничен електорат.”
    Колко хетеросексуални двойки живеят без брак. Според мен бракът трябва да отпадне като институция и проблемът е решен. Желаещите могат да подпишат договор за съжителство и там изобщо няма да има значение ориентацията , а това дали са пълнолетни, и в договора са разписани правата и задълженията , кой кого и как унаследява и разрешава ли вместо него да взема медицински решения и при какви обстоятелства. За осиновяването на дете трябва да се изискват само доходи и психиатрична експертиза за годност, без да е задължително да има партньор. Просто според доходите и условията до две деца на индивид без значение на пола. Колкото това за страхът от посегателство изобщо не го разбирам след като няма значение поводът по който ще те набият. Насилието по всякаква причина е забранено и си наказва от законът и това е достатъчно . Просто насилниците трябва да се наказват строго и при рецидив да се скопяват. А последното направо е куриозно , защото не може да се промени отношението със закон и то винаги ще бъде негативно към отклоненията и малцинствата , винаги ще има подозрения за заговор на обратните , на илюминатите , масоните и т.н. Освен това е доказано че малцинствата се подкрепят инстинктивно и хората го знаят.

    • Reply Росица 26.06.2015 at 09:54

      1. Има огромно значение поводът, заради който ще те набият. Затова има отделна категория престъпления,които получават по-тежки санкции и като ефект върху обществото се изравняват с тероризма. Това са престъпленията от омраза – тези, при които жертвата става такава, заради част от идентичността си – раса, пол, възраст, националност, сексуалност. С тази разлика, че сексуалността все още не е упомената като признак в НК. Престъпленията нанасят травма на жертвата, семейството й, групата към която се числи по признака, заради който е извършено престъплението.
      2. “Освен това е доказано че малцинствата се подкрепят инстинктивно и хората го знаят.” Това пък какво трябва да значи?
      3. Вашето лично мнение дали бракът трябва да отпадне като институция няма значение. Правата и задълженията на всички в това общество трябва да са еднакви, а не само в отделни случаи, ако има вратичка някъде в законите. Ако няма закон, който да защитава права, тези права зависят от интерпретацията и комплексите на чиновници. Това не е ок.

      • Reply Още един питащ 26.06.2015 at 10:29

        Има ли шанс да ми обясните, защо трябва да има различна омраза? И защо трябва да бъде делена на видове, че и да се третира различно. Нима “защо” са ме убили има някакво значение и може да ме върне?

        • Reply Росица 26.06.2015 at 11:10

          “Justifications for harsher punishments for hate crimes focus on the notion that hate crimes cause greater individual and societal harm” https://en.wikipedia.org/?title=Hate_crime

          • Още един питащ 26.06.2015 at 12:54

            Това в България означава още един начин да намалиш присъдата си. Точно както да се признаеш за виновен и да минеш с условна. “О, ама изобщо не мразя гейове, няма такова нещо. Ето, даже приятели гейове имам.” И води трима “свидетели”. Един от трима я намаже справедлива присъда, я не. И язък за целия шум. А тоя, който е убит без причина? Защо трябва да се фокусираме в проблемите и да твърдим, че те са само на една група от хора, при положение, че те са всеобщи проблеми?

          • Росица 26.06.2015 at 13:51

            Вие опитвате ли се да вникнете в проблематиката или имате време да празнословим цял ден в работно време? Защото аз нямам. Не са всеобщи проблемите. Трябва да се фокусираме върху проблемите, защото в противен случай те сами няма да решат. Вашият конкретен проблем хората да искат равни права (защото в 21 век все още нямат такива) какъв е?

  • Reply Още един питащ 26.06.2015 at 14:31

    Чудесно вниквам. Само не разбирам каква е тази наглост, да твърдиш че искаш равни права и същевременно да настояваш, че едно и също престъпление срещу личността е по-различно от друго по някакъв произволен признак и трябва да бъде наказвано по различен начин. Не, не искате равни права, за конкретния казус. Искате повече права.
    За някои от другите точки има основание. Но нищо от това не е залегнало в официалните “цели” на прайда.

    • Reply Росица 26.06.2015 at 14:49

      Хората не искат повече права, искат същите права като вашите. Ако утре ви пребият двама белгийци в центъра на София, защото мразят българите, това ще е престъпление от омраза. Ако религиозни сектанти ви набият, защото сте християнин, това ще бъде престъпление от омраза. Ако в НК се въведе и признак “сексуална ориентация”, вие също ще сте защитен в качеството си на хетеросексуален. Но това не ви интересува, защото като такъв не се чувствате заплашен, а проблемът на заплашените си е техен.

      • Reply Още един питащ 26.06.2015 at 15:00

        Наистина последно, защото изглежда, че ако говоря на стената ще имам същия успех. Напротив, чувствам се също толкова заплашен, колкото и останалите заплашени. Чувствам се заплашен, защото дишам, защото гледам някак си, защото имам жълти маратонки, защото харесвам Левски или пък ЦСКА (без значение), защото харесвам нещо и го пише на блузата ми, или пък защото не харесвам нещо си… И дайте смислен отговор на това, защо един пребит човек е различен, в зависимост от това дали е левскар или гей. Аз колкото и да се опитвам, не намирам. А вие явно и не желаете да го дадете.

        • Reply Росица 26.06.2015 at 15:27

          Да, наистина последно. Човекът не е различен. Човекът е човек като всички останали. Но се третира различно. От закона, от обществото, от популисти, т.н. Това е проблемът. Също така, подбудите за престъплението са различни (от омраза към част от идентичността). Този тип престъпления, ако си бяхте дали труда да прочетете линка към уикипедия, се възприемат като по-тежки, по-общественоопасни, заради тях се въвежда специално законодателство, има статистики и изследвания, и така нататък, така нататък. Аз повече от това не мога да ви дам като отговор. Желанието да се информирате сам в дълбочина и детайли не мога да ви го дам насила.

  • Reply Какви са тия гейове, какъв е тоя парад… | БЛОГодаря 26.06.2015 at 15:16

    […] гласуват, не е същото, гейовете какво искат“? Както написа Роси (като добро обобщение на тази публикация), правата на […]

  • Reply Стефан 27.06.2015 at 18:35

    Здравейте,
    пиша ви относно въпроса с нарушените права. по долу ще посоча факти относно този въпрос:
    – бракът бива два вида – религиозен и държавен. Религиозният е спрямо религията, държавният е спрямо законодателството на държавата в която живеят двамата бъдещи съпрузи.
    – в република България няма закон, който да забранява този тип брак. чл.46 от конституцията ни гласи, че брак е доброволен съюз между мъж и жена. Законен е само гражданският брак. Но никъде не се посочва забрана на брак между еднополови двойки.
    – в семейния кодекс няма забрана за еднополови двойки
    – дефиницията на брака е следната: Бракът е обществен съюз или юридически договор между личности, създаващ отношения на родство, в повечето случаи бракът трябва да бъде признат от обществена институция (държава, религиозна или друга общност), а често това става и със специална церемония (сватба)
    – в република България религиозната церемония няма сила пред закона

    С други думи драги сънародници, правото на брак не е нарушено. Лично бих ви предложил изграждане на едно общество с интерес в еднополовите бракове, публичното заявление на намеренията му и издаване на сертификати на еднополовите двойки. По този начин всичките изисквания на държавата и дефиниция за брак ще са удовлетворени -> следователно няма да може да бъде отказан бракът.

    …следваща серия от факти:
    – наследяването става и чрез завещание, не е необходимо да си партньор/съпруг на някого, за да получиш материалните му притежания. Ако човекът те обича истински и ти вярва, той ще ти ги завещае
    – взимането на медицински решения в определена ситуация може да се реализира, чрез пълномощно което влиза в сила в определени случай. С други думи и това е възможно
    – “правото на живот и просперитет, без да използват част от идентичността им за политическа любовна игра с изключително ограничен електорат” – това са права гарантирани от конституцията, от европейските закони и световни практики. Такива права притежава абсолютно всеки човек, но тук важният момент е че никой няма да ги защити, ако те не бъдат потърсени. Ако сам не потърсиш и не защитаваш правата си няма кой да го направи вместо теб. Ежедневно хора биват дискриминирани, използвани, манипулирани и пр. независимо тяхната сексуалност, пол, възраст или раса – това е факт!

    Ще ви помоля да не излагате неверни твърдения. По горе изложените редове показват реалността. Ако греша ви моля да ме поправите, но в противен случай ви насърчавам да проверите всеки един факт, които твърдя , че съм изложил по горе и да го оспорите, ако имате аргумент! В противен случай моля ви не използвайте лъжи за разпространението на една добра кауза. Равноправието е нещо добро – но не забравяйте, че има огромна разлика между равенството и това кое е честно !
    Благодаря за отделеното внимание.
    Пожелавам ви успешна седмица :)

    от Стефан

    П.п. Толерантността работи и в двете посоки, не просто за изгода на едната страна. :)

    • Reply Росица 28.06.2015 at 12:27

      Толкова енергия сте влoжили в тoва да напишете тoзи кoментар. Сега oтвoрете някoя статия за прайда в Дневник, например, прoчетете токсичните кoментари oтдoлу и извън трактoвката ви на “факти” ми кажете има ли или няма реч на oмраза и дискриминация. Пoсле, тoва, че хoмoсексуална двoйка трябва да извърши n на брoй допълнителни действия, за да пoстигне нивo на права пo-близкo (никoга същoтo) на хетерoсексуална двoйка, във вашите oчи е oк. В мoите не е. Oписаните в пoста прoблемни тoчки са самo някoлкo примера oт мнoгo. Религията не ме интересува изoбщo. Интересува ме закoннoстта, справедливостта и тoва да живея в прoгресивнo и толерантнo oбществo. И на финала, не знам каквo разбирате пoд “факти”, нo еднoпoлoви двойки категoричнo не мoгат да се сключат граждански брак в България.

  • Reply Ева 28.06.2015 at 02:52

    Май добре плащат за подобни публикации

    • Reply Росица 28.06.2015 at 12:16

      Хахаха, май е пo-зле да се излoжиш в коментарите напълнo безплатнo.

  • Reply Още един питащ 29.06.2015 at 11:37

    Видяла жабата, че подковават коня и тя си вдигнала крака…
    Еми да, трябват и още n на брой допълнителни действия на жабата. Неизбежно е. И в крайна сметка за какво спорим? Постижимо ли е? Да, постижимо е и сега, без значение броя действия. Не е наказуемо. Ще се улесни ли за в бъдеще? Да, ще се. Света е тръгнал натам и тук ще стане след време по-лесно. За какво тази истерия и дразнене? Сякаш ако утре могат да се сключват еднополови бракове ще завалят такива… Гаранция, че за първата година, след като ги разрешат, я има 5 двойки я не.
    За миналата година похарчените средства за събитието са 12 хил лв. По-миналата 19 хил.лв. Ще изчакам да видя и за тази година. Интересно е. Интересно е какво можеш да направиш са 20 хил лв, вместо да дразниш група хора, които винаги са се дразнели от съществуването ти и още по-лошо винаги ще се дразнят.
    Между другото, понеже предния път си говорихме за престъпления против личността, и как имало значение какъв бил мотивът за престъплението имате ли статистика? Нещо след убийството на момчето 2008. Бройки, % спрямо… такива неща? Защото иначе май повтаряме заучени фрази и клишета.

    • Reply Отговарящ 18.06.2016 at 21:17

      Може би само на мен ми се струва странно, но какъв е проблемът да имат равни права и защо трябва да се натоварват с допълнителни процедури. Ще бъде ли ок за Вас, ако за се въведат n на брой допълнителни процедури, на база на факта, че сте роден през определен месец от годината. Нека приемем, че пак ще е постижимо да си осигурите същите права като останалите хора в обществото,(макар по отношение на хората с различна сексуална ориентация, не мисля, че могат да си осигурят същите права), но ще трябва задължително да имате завещание, за да може имуществото ви да бъде наследено от човека, който обичате и ред други ненужни допълнителни процедури. Това струва ли ви се нормално, законно и справедливо или тези епитети се използват само когато имаме личен интерес?

  • Reply Събина 29.06.2015 at 14:56

    Как пък нямаше един с името си в тоя коментари. :) Споко, никой няма да ви бие. :)

  • Reply След Sofia Pride | Васи ли?! 30.06.2015 at 09:04

    […] Роси добре го е обяснила, Нервната също толкова […]

  • Коментар